На какви диети за плажно тяло залагат родните знаменитости?

0

- Advertisement -

Искате да знаете кои са диетите на звездите, с които популярните хора в България успяват да влязат в перфектна форма за лятото и плажните забавления? Е, на правилното място сте.

В тази статия ще споменем някои от методите, с които родните знаменитости поддържат здравословно тегло и изглеждат блестящо всеки път. Вижте ги.

„Зоната“

Разработена от учения д-р Бари Сиърс, диетата „Зоната“ е истински хит от години насам. Според специалиста, балансирането на правилното количество аминокиселини с въглехидрати помага да се контролира апетита, за да се предотврати прекомерното хранене (което води до наддаване на тегло).

Последователите на д-р Сиърс приемат три хранения в контролирани порции и две закуски на ден, предотвратявайки прекаления глад и преяждането.

Палео диета

Палео диетата се застъпва за ядене на същите храни, които вашите предци, ловци и събирачи, са яли. Тя се основава на теорията, че съвременните заболявания са свързани със западния хранителен режим. Твърди се още, че човешкото тяло не е еволюирало за преработката на бобови, зърнени и млечни продукти.

Палео диетата насърчава консумацията на цели храни, плодове, зеленчуци, постно месо, ядки и семена. Тя ограничава приема на преработени храни, зърнени храни, захар и млечни продукти, въпреки че някои по-малко ограничителни версии позволяват някои млечни продукти като сирене.

Многобройни проучвания показват, че палео диетата може да подпомогне загубата на тегло и да намали вредните мазнини в корема.

Средиземноморска диета

Средиземноморската диета се основава на храни, които хората в страни като Италия и Гърция предпочитат. Въпреки че е създадена да намали риска от сърдечни заболявания, много изследвания сочат, че тя може също да помогне за отслабване.

Диетата е свързана с яденето на много плодове, зеленчуци, ядки, семена, бобови растения, грудки, пълнозърнести храни, риба, морски дарове и зехтин екстра върджин. Храни като домашни птици, яйца и млечни продукти трябва да се консумират умерено. Междувременно червените меса са ограничени.

Освен това, средиземноморската диета ограничава рафинираните зърнени храни, трансмазнините, рафинираните масла, преработените меса, добавената захар и други високо преработени храни.

Диети на растителна основа

Диетите на растителна основа могат доста да ви помогнат да отслабнете. Вегетарианството и веганството са най-популярните версии, които ограничават животинските продукти по здравословни, етични и екологични причини.

Съществуват обаче и по-гъвкави диети на растителна основа.

Има много видове вегетарианство, но повечето от тях включват елиминиране на цялото месо, домашни птици и риба. Някои вегетарианци също така да избягват яйца и млечни продукти.

Веганската диета го прави в още по-голяма степен, като ограничава всички животински продукти, както и такива от животински произход.

Диети с ниско съдържание на въглехидрати

Диетите с ниско съдържание на въглехидрати са сред най-популярните методи за отслабване. Примерите включват диетата на Аткинс, кетогенната (кето) диета и диетата с ниско съдържание на въглехидрати.

Някои версии намаляват въглехидратите по-драстично от други. Например диети с много ниско съдържание на въглехидрати, като кето диетата, ограничават този макронутриент до под 10% от общите калории, в сравнение с 30% или по-малко за други видове.

Диетите с ниско съдържание на въглехидрати ограничават приема на въглехидрати в полза на протеини и мазнини. Обикновено те са с по-голямо съдържание на протеини от диетите с ниско съдържание на мазнини, което е важно, тъй като протеинът може да помогне за ограничаване на апетита ви, да повиши метаболизма ви и да запази мускулната маса.

При диети с много ниско съдържание на въглехидрати тялото ви започва да използва мастни киселини, а не въглехидрати за енергия, като ги превръща в кетони. Този процес се нарича кетоза.

Редица проучвания показват, че диетите с ниско съдържание на въглехидрати могат да подпомогнат загубата на тегло и могат да бъдат по-ефективни от конвенционалните диети с ниско съдържание на мазнини. А винаги, когато сте на какъвто и да било режим, можете да разчитате на доставка на храна от foodpanda – здравословна и диетична!

Прегледана: 206132

Оставете отговор

Вашият електронен адрес няма да бъде публикуван.

Този уебсайт използва бисквитки за да подобри вашето пребиваване на него. Приемам Научете повече